Over

Deze site is een initiatief van Hanneke van Veen & Rob van Eeden.  Zij merkten dat veel mensen wel van plan waren van (spaar)bank te veranderen, maar het kwam er vaak niet van.

GENOEG

In de jaren negentig werden Hanneke en haar man Rob bekend als uitgevers van de Vrekkenkrant en bestsellers, waaronder Hoe word ik een echte vrek? en Je geld of je levenop weg naar financiële onafhankelijkheid. Hun initiatief is in 2002 overgenomen door de stichting Zuinigheid met Stijl en het tweemaandelijks verschijnende magazine GENOEG.

Blogs

Hanneke van Veen werd samen met Barbara de Haan en Michael van Eeden, beheerder van de www.vanspaarbankveranderen.nl, SparenpaginaDuurzaam Sparenpagina en de Banksparenpagina. Als vrijwilliger was Hanneke tot voor kort actief bij de Voedselbank Haaglanden. Daarover, en over andere zaken, publiceert ze op haar weblog: hannekevanveen.wordpress.com, waarvan een deel in boekvorm verscheen onder de titel Het kan alleen maar beter worden, en andere opbeurende verhalen.
Rob van Eeden was tot voor kort actief binnen Netwerk-partners. Hij publiceert geregeld op zijn weblog: robvaneeden.wordpress.com. Van zijn boek Netwerken werkt, op weg naar de baan die je wilt uit 2006 zijn meer dan 50.000 exemplaren verkocht. In februari 2009 verscheen: Netwerken, zo eenvoudig is het (niet), waarvan inmiddels vijf drukken verschenen.

Column voor AVROTROS Radar

Van half januari 2011 t/m februari 2013 schreven Hanneke & Rob een wekelijkse column voor de website van het tv-programma Radar, over alles wat met geld te maken heeft. Hun laatst verschenen boek is: Sparen voor later en nu!

Belangen van de doelgroep

Sinds 1 juni 2015 wordt nieuwe content voor dezeFotoreportage Fotobeeldwebsite geleverd door Rob Visser. Hij wordt gefascineerd door geloofwaardigheid als voorwaarde voor continuïteit in de relatie met klanten en andere stakeholders. Hij heeft een journalistieke achtergrond en opereert als zzp’er onder de naam CommuniCadans. Hij vindt dat de belangen van de doelgroep (de ontvangers van de boodschap) niet ondergeschikt mogen zijn aan de belangen van anderen, zoals uitgever en geïnterviewde. Ook al is de lezer niet degene die zijn factuur betaalt, Visser streeft ernaar dat lezers zijn teksten ervaren als belangrijk, bruikbaar, betrouwbaar, boeiend en begrijpelijk.

Openheid en empathie

Dit vraagt om openheid in het omgaan met informatie, empathie voor alle betrokkenen en natuurlijk schrijfvaardigheid. Met dat uitgangspunt schreef hij onder meer artikelen voor personeelsbladen en relatiemagazines. Van zijn hand verscheen in 2005 het boek Een bedrijfsblad maken.

Hier maak je het mee

Op 16 februari 2016 plaatste Rob van Eeden een interview met Rob Visser over diens koers: ‘Hier maak je mee dat banken veranderen’.

2 Reacties op “Over

  1. Beste Hanneke en Rob,

    Jullie doen fantastische werk met het onder druk zetten van de arrogante maatpakdragende graaiers van het bankwezen.

    Shapo!

  2. Prima inintiatief om eindelijk gezamelijk op te treden tegen de arrogantie van de grootbanken met ING voorop. Komop mensen nu allemaal wegtrekken dat spaargeld bij die bonus-banken.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.