Met de overstapservice kun je gemakkelijk je geld verhuizen naar een nieuwe betaalrekening. Dat is de moraal van een animatie die bank Knab heeft laten maken.
‘Recht van consumenten’
De merknaam van Knab komt niet voor in de animatie zelf, wel in diverse uitingen op de rest van de pagina op YouTube. Door het filmpje te ‘embedden’ (in een kader zetten op een andere webpagina) zou het merkloos worden. Knab daagt andere banken uit daartoe over te gaan: “Consumenten hebben het recht te weten hoe gemakkelijk overstappen is.”
Gereserveerd
Of het daarvan komt is de vraag: overstappen gebeurt meestal van een grote naar een kleine bank. Het lijkt erop dat de gevestigde banken gereserveerd staan tegenover alles wat met overstappen te maken heeft.
Exposure
Bovendien zal bij allerlei berichten over het filmpje op sociale media de naam van Knab genoemd worden. De associatie met het merk zal dus veelvuldig worden gemaakt. Daarmee bereikt deze bank, onder het mom van maatschappelijk belang, een grote exposure van de merknaam. Andere banken zullen het niet als hun taak zien daaraan bij te dragen.
Tips hoe je overstapt staan natuurlijk op onze eigen website en bij de Consumentenbond.
Peiling
Hebt u al meegedaan aan de peiling van Verhuis je geld? Hartelijk dank!