Er zijn nieuwe manieren nodig voor het scheppen van publieke waarde en klantwaarde. Dat vindt Owen de Vries, auteur van het boek Heartful Banking. Hij geeft vanavond een webinar over dit onderwerp, samen met Gijs Terlingen.
Bedrijfsmodel in balans
Volgens De Vries moet er gestreefd worden naar integrale waardecreatie in een bedrijfsmodel dat meer in balans is. “Na vele jaren van ongekende groeimogelijkheden, waarin banken alle ruimte kregen, is er een nieuw tijdperk aangebroken. Een tijd waarin banken niet minder belangrijk worden, maar terugkeren naar hun oorspronkelijke positie: in het hart van de samenleving. Dat is namelijk waar een gezond bankwezen een onmisbaar onderdeel van uitmaakt.”
Hij trekt een parallel met de publieke taak van woningcorporaties en geeft tips voor het maken van onderscheid tussen ‘hoofd-, hart- en bijzaken’.
Interviews
Op de website van het boek Heartful Banking staan interviews met onder meer Jan de Wit (voormalig SP-kamerlid), Joris Luyendijk (journalist) en Jan Kalff (oud-bankier). Het boek is te bestellen bij Managementboek (een recensie staat hier). Voor het webinar dat vanavond om 20.00u begint kan hier worden ingeschreven.
Pingback: Hartelijk bank – recensie van Heartful Banking | verhuis je geld!